Forum Grupy Rekonstrukcji Fantastycznej Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Mechanika Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Pryczkins




Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 84 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Skąd: Warszawa/Olsztyn

PostWysłany: Pią 22:43, 19 Gru 2008 Powrót do góry

Rozumiem ten sposób myślenia, jest on jakoś logiczny i co najważniejsze grywalny. Chciałem jednak, żeby Sen w swoim kolejnym "obwieszczeniu" uwzględnił też to ifno. No chyba, że Paskud jesteś organizatorem, bo w sumie nie wiem kto oprócz miłościwie nam organizującego Sna zajmuje się Slavą?
A na pytanie o łuki i kusze to jak dla mnie nie wymaga dalszych wysiłków. To miała być bardziej taka...prowokacja Cool

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Szkieletor




Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 21 Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 1:03, 27 Gru 2008 Powrót do góry

Rozwiązanie problemu. Broń palna - 1dmg i ignorowanie pancerza kusza/ łuk 1dmg ignoruje 1pasek pancerza ( gdy brak pancerza dmg wynosi 1) a tak ogólnie dajcie tabelke co ile zadaje. i opiszcie co uznawane jest za ciężką zbroje co za lekką.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Leonidasas




Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 74 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Sob 23:15, 27 Gru 2008 Powrót do góry

Mam nadzieję, że sprawa pancerza jest uproszczona jak na alku. Czyli koszulka kolcza będzie np. dawała od razy kategorię "pancerz średni". Chyba nie będzie nikogo w pełnych kompletach...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Redy5




Dołączył: 31 Sie 2006
Posty: 215 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Skąd: Nidzica

PostWysłany: Pią 3:39, 02 Sty 2009 Powrót do góry

Dwie sprawy:

1. Jakie są limity czarowania?

2. Proponuję zmienić zasady żywotności na mniej realne a bardziej grywalne:

- postać bez pasków życia, każdy inny grający może opatrzyć, doprowadzając ją do stanu "lekko ranny" (1 pasek życia, nie może biegać). Opatrywanie zajmuje 5 minut. Dzięki temu unikniemy czekania na mrozie na medyka.

- postać lekko ranną, do stanu pełnego zdrowia, może doprowadzić wyłącznie medyk. Wymaga to operacji trwającej 5 minut. W ten sposób medyk to nadal fajna posada.

- Nie ma żadnych zmian stanu zdrowia wraz z upływem czasu. Śmierć jest dobrowolna (jeśli postać bez pasków życia nie chce czekać na pomoc), albo jest wynikiem dobicia bezbronnej postaci. Przez to zmniejszymy przypadkową śmiertelność.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Sen




Dołączył: 01 Lis 2006
Posty: 106 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Skąd: oln/wro

PostWysłany: Pią 17:11, 02 Sty 2009 Powrót do góry

1. Nie ma, teoretycznie, MG będzie sprawdzał magom/kapłanom karty, w przypadku gdy uzna, że postać za dużo czaruje, to dostanie ona manifestacje chaosu/bóg coś jej zleci.


2. Wszyscy wojownicy dostaną po 3 paski, reszta dostanie po 2. Bez żadnych krwawień.

Postać, która jest medykiem, będzie mogła wyleczyć 1 pasek na pół godziny.

Postać która nie ma pasków umiera po pół godziny, chyba, że ktoś ją dobije.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Mike




Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 4 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz

PostWysłany: Nie 0:17, 04 Sty 2009 Powrót do góry

Nie ma jakiejś opcji żeby zmienić / przerobić jakoś tą mechanikę bo przy potyczkach robi się czasem taki burdel że ja dziękuję. Na przykład dziś. Nie dało się przeprowadzić potyczki grupowej, 4 na 6 osób w tym mag w tej czwórce. Był ogólny chaos i skargi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Seraph




Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 16 Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Śro 12:30, 07 Sty 2009 Powrót do góry

To fakt. Inna sprawą którą chciałbym poruszyć jest tzw. "pałerność" czarodziejów, której na ŻADNYM larpie nie zaznałem (taa, czarodziej to taka wypaśna profesja), a jak przyjdzie co do, czego to ginie pierwszy, czary ma do DUPY, i raczej wprowadza więcej zamieszania niż rozrywki do gry - ludzie ! ja tymi czarami które dostałem do dyspozycji nie byłem w stanie NIKOGO palnąć na tyle mocno by mi nie zagroził, byłem od razu na spalonej pozycji jeśli chodzi o jakąkolwiek walkę.
I niech mi teraz ktoś wytłumaczy JAK to się stało że dzięki czarodziejom Magnus Pobożny odparł inwazję Chaosu? Bo pozwala się na bieganie z dwoma długimi mieczami i robienie sobie z innych "bębna do grania", a czarodziej nawet nie może się obronić, nie mówiąc już o jakimkolwiek ataku.
Ja rozumiem, że MG starają się nie dopuszczać do gry "bandy magów z WIELKIM ego", i to zazwyczaj tworząc mechanikę czarów jak najprostszą,a ale w rezultacie Czarodziej staje się tak relatywnie słaby, że sens zaczyna tracić wogule granie czarodziejem (no chyba że chcesz być klimatyczny do pierwszej śmierci).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Seraph dnia Śro 12:45, 07 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Seraph




Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 16 Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Śro 12:37, 07 Sty 2009 Powrót do góry

Tak wogóle kto wymyślił by w realiach Warhammera biegać z dwoma mieczami ??? Jakby sie nam tam gdzieś plątały Mroczne Elfy albo Zabójca Trolli to jeszcze bym ICH (i tylko ich) zrozumiał, ale żeby normalny najemnik z imperium ??? Na następnym larpie nie wiem kim zagram ale będę takie osoby odstrzeliwywał jak tylko wykryję. Grrr!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Seraph dnia Śro 12:46, 07 Sty 2009, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Redy5




Dołączył: 31 Sie 2006
Posty: 215 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Skąd: Nidzica

PostWysłany: Śro 14:04, 07 Sty 2009 Powrót do góry

Seraph napisał:
Tak wogóle kto wymyślił by w realiach Warhammera biegać z dwoma mieczami ???

Stawiam, że wymyślono to z konieczności. Oczywiście fajnie by było walczyć rapierem i lewakiem, ale w przypadku broni gąbkowej lewak nadaje się do niczego (sprawdzałem). Broń gąbkowa rządzi się własnymi prawami, więc w tym wypadku przymknąłbym oko na realia. Zwłaszcza, że...

[link widoczny dla zalogowanych], a więc mniej nierealny niż całe uniwersum Warhammera Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Leonidasas




Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 74 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Czw 16:29, 08 Sty 2009 Powrót do góry

Seraph napisał:
Ja rozumiem, że MG starają się nie dopuszczać do gry "bandy magów z WIELKIM ego"


Z tym się zgadzam w pełni. Powinno się ograniczać ilość magów, a za to wzmacniać ich moc.

Seraph napisał:
I niech mi teraz ktoś wytłumaczy JAK to się stało że dzięki czarodziejom Magnus Pobożny odparł inwazję Chaosu?


Kilka dygresji. Pierwsi czarodzieje byli szkoleni przez samego Teclisa, tak więc Nauczyciel zwykle wie więcej niż uczeń - pierwsi patriarchowie kolegiów byli najpotężniejszymi ludzkimi czarodziejami(nie licząc może późniejszego von Horstmanam, który moc dostał od Tzeencha i Balthasara Gelta - obecnie najwyższego patriarchy magii Imperium)

Po drugie najbardziej ceniono czarodziei kolegium ognia i ziemi. Ich czary były najbardziej pożądane na polu bitwy, gdyż były najbardziej destrukcyjne. Sądzę, że gdybyś był czarodziejem jednej z tych domen, czary byłyby potężniejsze.

Seraph napisał:
Czarodziej staje się tak relatywnie słaby, że sens zaczyna tracić wogule granie czarodziejem


I tu także się nie zgodzę. Ja rozumiem, że jak stoisz w pierwszej linii, to łatwiej trafić woreczkiem, ale czarodzieje w armii Imperium(lub na trakcie) trzymają się raczej na uboczu i pozwalają ciężkozbrojnym walczyć za nich, gdy on wspiera ich swoimi czarami. Nie dziw się tedy, że dostawałeś jako pierwszy skoro byłeś bezbronny i stałeś na wyciągnięcie miecza. Inną rzeczą jest to, że czarodzieje asquy mogą sobie wyczarować miecz, zaś czarodzieje innych kolegiów zwykle noszą broń lub kije(wiem, że takowy miałeś, ale jakbyś zrobił go z PCV i otuliny, to mógłbyś nim tłuc...)

Seraph napisał:
Bo pozwala się na bieganie z dwoma długimi mieczami i robienie sobie z innych "bębna do grania"


To jest akurat jednorazowy przypadek gracza, którego imienia nie wymienię. Ma gdzieś zasady gry i fair play - co zresztą można było także zaobserwować na larpie w lato.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Leonidasas dnia Czw 16:32, 08 Sty 2009, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Alex'ander




Dołączył: 12 Cze 2007
Posty: 40 Przeczytał: 0 tematów

Skąd: wprost z legendy

PostWysłany: Pią 0:08, 09 Sty 2009 Powrót do góry

To nie o to chodzi, że byłeś magiem. Poprostu ta banda była napuszczona na ciebie i w pierwszej kolejności miałeś paść ty... sorry ale niestety wydawałeś się najbardziej charyzmatyczną osoba i uwierzyli, że masz coś wartościowego Smile oraz w to, że jesteś niebezpieczny. Wybacz ale taki świat Smile Pozdrawiam Hail!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)