Forum Grupy Rekonstrukcji Fantastycznej Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Mechanika Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Sen




Dołączył: 01 Lis 2006
Posty: 106 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Skąd: oln/wro

PostWysłany: Pią 23:42, 12 Gru 2008 Powrót do góry

Mechanika Slava’09


Paski Życia i leczenie obrażeń

Standardowo postać ma 2 paski życia, wyjątkiem są tu tylko twardsze osobniki.

Postać z 2 i więcej paskami jest uznawana za zdrową, jeżeli zaś posiada 1 pasek jest już ranna. Nie może ona biegać, a rany należy opatrzyć (5 minut pracy postaci posiadającej pierwszą pomoc), w przeciwnym wypadku po 2 godzinach traci ona pasek, który jej został i przechodzi w stan ciężko ranny. Ciężko ranna postać (bez pasków) pada na ziemię i nie może poruszać się o własnych siłach, stan taki trwa pół godziny, po czym postać umiera. Ciężko ranną postać również można opatrzyć (trwa to jednak dłużej – 15 minut i wymaga większych zdolności – medyk), po opatrzeniu ciężko rannej postaci nie można ona samodzielnie chodzić przez najbliższą godzinę (ktoś musi jej pomagać). Po godzinie ciężko ranny dostaje pasek życia, z tym paskiem jest ona traktowana jako ranna, jednak jest już opatrzony.

Leczenie obrażeń za pomocą magii jest zdefiniowane w opisie czaru.



Zbroja

Postać może posiadać zbroję, która zapewnia jej dodatkową ochronę w postaci Pasków Zbroi.
Podczas walki są one tracone jako pierwsze i „regenerują” się one po skończonej potyczce (paski zbroi zdejmuje się tylko „wirtualnie” - gracz zapamiętuje ile ich utracił). Ich ilość jest uzależniona od posiadanej zbroi:
Lekka – 1
Średnia – 2
Ciężka - 3



Walka i obrażenia
Walka odbywa się w czasie rzeczywistym, z użyciem bezpiecznej broni, która została dopuszczona do gry. Jedno trafienie, powoduje utratę jednego paska (życia, albo zbroi), chyba, że na postać działa jakiś czar, albo posiada ona jakąś specjalną zdolność.

Podczas walki zabronione są ciosy w szyję, przyrodzenie i głowę.

Walczyć można odpowiednio zabezpieczoną bronią, która dostała atest, dozwolone są cięcia, chyba, jednak, jeżeli broń zostanie uznana za wystarczająco bezpieczną (jej właściciel przeżyje testy), to dostanie atest również na pchnięcia (jednak miło by było, gdyby były one wykonywane delikatnie). Z tymi pchnięciami chce usłyszeć co o nich sądzicie.

Wroga dobija się poprzez odegranie dobicia i zadeklarowanie: „Dobijam”.

Broń strzelecka i palna – standardowo, broń trzymamy w ręku, a strzelamy za pomocą woreczka. Jednak, gdy jest to pistolet, wystarczy woreczek.
Jedna replika broni palnej pozwala oddać jeden strzał podczas walki, w przypadku broni strzeleckiej, nie ma takiego ograniczenia.
Broń palna ignoruje zbroję.




Magia, kapłaństwo, czarodziejstwo
Postać posiadająca którąś z wyżej wymienionych umiejętności może rzucać czary, które otrzymała od organizatorów. Postać wypowiada zaklęcie, po czym krzyczy „PAX” i objaśnia wszystkim jak ono działa, po czym krzyczy „PO PAX’ie”. W miarę możliwości starajcie się nie wykłócać o każde rzucone zaklęcie.



Tworzenie postaci i umiejętności


postacie dostaniecie w sobotę rano, tam będą ostatnie szczegóły i zmiany

Umiejętności
Które ma „każdy”:
Walki wszelkiego rodzaju bronią – i tak nie będziemy sprawdzać każdego z osobna podczas walki, umiesz walczyć tym co masz w ekwipunku na starcie
Ogłuszanie – pozwala ogłuszyć kogoś na 5 minut poprzez klepnięcie go bronią/ręką w plecy i deklaracje „Ogłuszam”
Skrytobójstwo – pozwala na zabicie postaci, wymaga klepnięcia bronią w plecy i deklaracji „Skrytobójstwo”, ofiara pada na martwa na ziemię

Które mają niektórzy Wink
Alchemia – postać otrzymuje na starcie mikstury i wiedzę o nich
Pierwsza pomoc – pozwala opatrywać lekko ranne postacie
Medyk – pozwala opatrywać ciężko i lekko ranne postacie
Uczony – postać posiada pewien zasób wiedzy nabytej przez lata, może spytać się o coś MG, a ten wedle swojego uznania odpowie mu co postać „pamięta”
Inne – spytaj czy możesz, a my Ci powiemy Wink





Czekamy na komentarze.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Sen dnia Wto 19:14, 30 Gru 2008, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
Leonidasas




Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 74 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pon 19:37, 15 Gru 2008 Powrót do góry

Jak dla mnie zdecydowanie za mało pasków życia. Problem polega na tym, że przy walce przynajmniej dwóch na jednego, ciosy będą jednak perkusjonowane. Poza tym w ferworze walki ludzie będą się zahaczać i krzyczeć "trafiłem go!!". Nie należę do bractwa i nigdy nie walczyłem prawdziwym mieczem, ale wiem, że jeden cios miecza może zabić największego chojraka w płytówie, a na zwykłego wojaka w skórzni może nie wystarczyć tuzin źle wymierzonych zamachnięć. Wolę jednak zakładać tą drugą opcję, szczególnie, że na ostatniej Slavie powalił mnie jeden przypadkowy cios w korpus, na którym miałem skórznię. A jak wiadomo strata ciężko przygotowywanej postaci zawsze boli...

Jeżeli ten pomysł nie jest przekonywujący, to mam także inną propozycję. Mianowicie chodzi mi o znane z erpega punkty przeznaczenia. Ustalane rzutem przed grą zgodnie z podręcznikiem(max 3), które będą ratować graczy przed takimi przypadkowymi, beznadziejnymi zgonami. Oczywiście nie będzie to działać w przypadkach takich jak np. postać ma być powieszona, deklaruje PP, lina szubienicy urywa się, a skazany podnosi się z ziemi i ucieka w las, by za moment zostać powalonym ciosem z miecza lub strzałem z kuszy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Azgarth




Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 13 Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 19:51, 15 Gru 2008 Powrót do góry

Cytat:
Broń strzelecka i palna – standardowo, broń trzymamy w ręku, a strzelamy za pomocą woreczka.
Broń palna ignoruje zbroję.


A co jeżeli pistolet mam w jednej ręce, a w drugiej miecz? Moim zdaniem pomysł z workami jest całkowicie chybiony. Przecież w realnym świecie celność strzału zależy od... hm... celności? A nie od siły, wiatru, gołębi na niebie oraz słoni w Afryce... I kto widział, żeby z pistoletu wypalać oburącz?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gołąb




Dołączył: 19 Sie 2007
Posty: 99 Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Nidzica / Olsztyn

PostWysłany: Pon 20:04, 15 Gru 2008 Powrót do góry

Azgarth, trafiłem Cię, to drzewo wcale by Cię nie zasłoniło, drugie również... Smile
Woreczki są po to aby uniknąć takich sytuacji i udowodnić, że naprawdę kogoś trafiłeś Very Happy
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gołąb dnia Pon 20:05, 15 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Leonidasas




Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 74 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pon 21:26, 15 Gru 2008 Powrót do góry

Ciekawe jak to sobie wyobrażasz inaczej Azgarth...Chcesz byśmy kupili prawdziwy proch i kule, i zaczęli prawdziwą rzeźnię?? Proszę bardzo, ale ty będziesz pierwszym celem.... Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Fensir




Dołączył: 12 Sie 2006
Posty: 280 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Skąd: Olsztyn/Warszawa

PostWysłany: Pon 23:58, 15 Gru 2008 Powrót do góry

Avangarda jest nieśmiertelna! Nie ima nas ogień i stal Wink

A tak na poważnie, to można po prostu deklarować strzał kiedy osoba się zbliża. Przecież każdy wie, że pistolety stosowane z niedużej odległości tak naprawdę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gołąb




Dołączył: 19 Sie 2007
Posty: 99 Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Nidzica / Olsztyn

PostWysłany: Wto 0:17, 16 Gru 2008 Powrót do góry

Fensir, ale w tym wypadku każdy strzał był by celny...
Kto był na oblężeniu fortu imperialnego ten wie, że często nie trafiano z odległości kilku metrów... Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gołąb dnia Wto 0:18, 16 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Fensir




Dołączył: 12 Sie 2006
Posty: 280 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Skąd: Olsztyn/Warszawa

PostWysłany: Wto 1:18, 16 Gru 2008 Powrót do góry

I wie też, że Spaszu z 20m z pistoletu ustrzelił chaosytę celnym rzutem w głowę Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Kuba




Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 336 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Wto 1:32, 16 Gru 2008 Powrót do góry

Cytat:
I wie też, że Spaszu z 20m z pistoletu ustrzelił chaosytę celnym rzutem w głowę Wink


i wie też, że twierdził, że nie został trafiony z pistoletu przyłożnego mu do skroni Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Achu




Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 114 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 12:13, 16 Gru 2008 Powrót do góry

Fensir, touche Very Happy

Nie wiem w czym problem, jeśli chodzi o pistolety. Jeśli ktoś strzela i w drugiej ręce nic nie ma, powinien trzymać w jednej pistolet, a w drugiej woreczek. Jeśli natomiast chce strzelać trzymając w jednej ręce np. miecz, niech go sobie dalej trzyma, a do strzału wyciągnie jedynie woreczek, pistolet niech zostanie przy pasie. Może to mało 'klimatyczne', ale rozwiązuje chyba problem?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Fensir




Dołączył: 12 Sie 2006
Posty: 280 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Skąd: Olsztyn/Warszawa

PostWysłany: Wto 17:51, 16 Gru 2008 Powrót do góry

Achu, tu właśnie ludziom o klimat chodzi Wink Mam pomysł na lepszy klimat: brak pistoletu!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Azgarth




Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 13 Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 19:23, 16 Gru 2008 Powrót do góry

Cytat:
Mam pomysł na lepszy klimat: brak pistoletu!


Tu się zgodzę. Jeżeli nie potraficie rozwiązac problemu z pistoletami, to je wycofajcie.

A rozwiązań jest dużo (dla pana od prochu i kul). Kulki (nie, nie airsoft), kapiszony, czy strzałki. A i mechanika samej deklaracji strzału też się sprawdza - potrzeba tylko uczciwości graczy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Akashne




Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 400 Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Nowa Aleksandrya

PostWysłany: Wto 19:34, 16 Gru 2008 Powrót do góry

... i wzajemnego zaufania. i zrozumienia, że , kurcze, nawet JA mogę zginąć, jeśli tak już być musi i nie powinienem (zbyt długą) kłótnią psuć zabawy innym. Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gołąb




Dołączył: 19 Sie 2007
Posty: 99 Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Nidzica / Olsztyn

PostWysłany: Wto 19:41, 16 Gru 2008 Powrót do góry

Azgarth napisał:

Tu się zgodzę. Jeżeli nie potraficie rozwiązac problemu z pistoletami, to je wycofajcie.


Ja żadnego problemu nie widzę, to Wy go robicie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Kuba




Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 336 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Wto 20:50, 16 Gru 2008 Powrót do góry

Cytat:
Ja żadnego problemu nie widzę, to Wy go robicie


Dokładnie. System pistoletowy z Allensternu się sprawdził, widziałem już najróżniejsze na innych LARP'ach - i ten jest bez wad, które próbujecie tu na siłę wymyśleć.

Moja postać będzie miała kilka krasnoludzkich pukawek i nie widzę powodu dla którego miałbym z nich nie skorzystać. Bo ktoś kogoś nie potrafi trafić woreczkiem? To niech potrenuje rzucanie przed LARP'em.

"to wycofajcie pistolety" heh i co jeszcze? Może od razu elfie łuki i imperialne miecze też? Bo MI SIĘ nie podobają? Bo mam problemy z percepcją i strzelaniem? Bo nie mam takowego pistoletu?
Nie podany tu został żaden konkretny argument zarówno przeciw wprowadzeniu pistoletów jak i zmiany sposobu ich stosowania w grze.
Echhhh... zajmijcie się lepiej przygotowaniem strojów, a nie wszczynaniem dziecinnych fermentów w kwesti sprawdzonych już podwalin mechaniki.

Sen, strzelecka mechanika z Alka niechpozostanie w spokoju. Jak już kombinować przy czymś to przy fabule, za którą trzymamy kciuki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)