Forum Grupy Rekonstrukcji Fantastycznej Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Dobre rady (MG) ;> Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Wto 23:39, 09 Lut 2010 Powrót do góry

Zupełnie zapomniałem o tym temacie, jednak widzę jednak, że Paskud odpowiedział w sposób praktycznie wyczerpujący temat i mogę co najwyżej jego wypowiedź uzupełnić.

Jeśli będziesz coś czytać, to olej książki z serii "Zabójca ..." (Trolli, Skavenów itd.), moim zdaniem to młócka bez klimatu. "Jesienna Gawęda" jest ponoć niezła, ale czytałem tylko recenzję i opinie, więc wiarygodnym źródłem nie jestem.

Prowadząc walki, ustaw sobie jakiś Ekran Mistrza Gry albo cokolwiek, co zasłania rzuty. Trochę tajemniczości w trakcie walki się przyda, jak rzuty będą widoczne gracze będą sobie szybko wyrabiać zdanie o sile i możliwościach przeciwnika. Przy okazji możesz wyrobić sobie zaufanie u graczy.

Co do mechaniki, pograj na oryginalnej. Jest po prostu specyficzna, i na początku nie warto jej niczym zastępować. Duża losowość sprzyja wysokiej śmiertelności a ta z kolei mrocznej konwencji. Jeśli wolisz ograniczyć wpływ szczęścia, możesz rzucać gęsto Punktami Przeznaczenia, które z kolei będą generować Punkty Szczęścia, dzięki czemu gracze będą mogli powtarzać nieudane testy charakterystyk. Na poprawę testów w których mamy małą szansę na sukces żal wydawać PSy, więc wszystko powinno się ustabilizować.

Innym rozwiązaniem mechanicznym (tak, to ja: Pan-Mechanika), które ja stosuję jest przy teście k100 rzucanie dwoma kośćmi odpowiadającymi za dziesiątki i uznanie niższej wartości. Dzięki temu średnia rzutu przesuwa się z 50% w okolice 35%, czyli akurat tam gdzie postać która inwestowała w wybraną charakterystykę/umiejętność daje radę, a te kiepskie odpadają. Minusem tego rozwiązania jest lekkie zachwianie tabelą lokacji trafienia (na poziomie 4%).

Co do mechaniki III edycji (wspomnianej w temacie) właśnie przymierzam się by ją testować, postać już gotowa, niedługo będę mógł opisać jak to się sprawdza w praktyce.

Jak chcesz by gracze bardziej się bali o swoje życie, sam rzuć im za punkty przeznaczenia i ukryj tę wartość. Unikniesz dzięki temu sytuacji w stylu: " - Dobra, kto wchodzi pierwszy? - Niech wejdzie kapłan, jakby co tam było ma jeszcze PPki".

Magia jest rzadka. W drużynie powinien być nie więcej niż jeden mag, a najlepiej żadnego (i daj możliwość wcielenia się w maga w następnej Twojej kampanii dla gracza, który w tej się najlepiej spisze). Jeśli chcą coś poczarować, niech gracze wybierają kapłanów. To w końcu Warhammer, gdzie magia to coś wyjątkowego, za to fanatyzm religijny jest jak żubr, tuż za rogiem. Dodatkowym minusem będzie konieczność specyficznego odgrywania osoby szczerzę wierzącej i działającej zgodnie z przekonaniami swojego boga.

Co do tematów śmierci, polecam trwałe okaleczenia. Pasują do WH jak ulał. Nie ma to jak drewniana noga czy hak zamiast ręki :}

Możesz poprosić graczy, by w historii każdego był zawarty jakiś mroczny sekret, którego wstydzą się wyjawić, może zepsuć ich reputację. Oczywiście zaznacz, że prosisz o to całkowicie bez powodu.

To tyle co przychodzi mi do głowy. A co do reszty, jak chcecie kłócić się o jakieś przeszłe sesje, to zejdźcie na priv.
Podtxt




Dołączył: 17 Paź 2009
Posty: 11 Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z nienacka

PostWysłany: Wto 23:41, 09 Lut 2010 Powrót do góry

To wyżej to ja, zalogować też się zapomniałem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Virus




Dołączył: 05 Sty 2010
Posty: 8 Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Olsztyna/daytOna

PostWysłany: Śro 0:36, 10 Lut 2010 Powrót do góry

Dzięki, zapamiętam i na pewno skorzystam z tej wiedzy Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)