Forum Grupy Rekonstrukcji Fantastycznej Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Walka na Allenstern 2007 Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Zielak




Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 77 Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Allenstern

PostWysłany: Pią 9:43, 23 Mar 2007 Powrót do góry

A ja się nie zgadzam, ze mag nie zna się na walce Wink
A przynajmniej nie przy kosztach w Punktach Um. (13 pktow za pełny arsenał danego kolegium). I za tyle pktów powinny się pojawić czary potężne, tym bardziej, że mag posiada wrodzone ryzyko wessania do domeny chaosu...
Może już to kiedyś było,i za to przepraszam bonie użyłem opcji szukaj.
Co do pistoletów, to mi się podoba pomysł z deszczem i paskud,zki pomysł na rozbUjnika Twisted Evil, a zresztą jako mag, mało mnie to obchodzi.

BTW doigraliście się! Kisiel zna wasze nicki, wpadnie na Larpa i pierwszego dnia was znajdzie i zabije Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Misiek




Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 408 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Skąd: ...z piekła rodem.

PostWysłany: Pią 10:19, 23 Mar 2007 Powrót do góry

Mówiąc "nie zna się na walce" miałem na myśli - nie idzie w zwarcie.

Poza tym, jak przed sobą ma gościa z toi - tojem, na pewno poradzi sobie świetnie. Nikt nawet do niego nie doleci, a on będzie zadowolony ładował „waterbombami”.

A postacią, która nie walczy można naprawdę przyjemnie grać. Trzeba tylko lubić ryzyko i szybko biegać... Po prostu ucieczka z fortu Anjou, po tych wspaniałych, mokrych, niemal pionowych skarpach jest niezapomnianym przeżyciem. Podobnie chowanie się po przydrożnych krzakach na sam dźwięk pobrzękującej zbroi i przyspieszanie kroku w momencie, gdy przed sobą widzi się dziwnie uśmiechniętą, rozstawioną po dwóch stronach traktu kompanię.

Po prostu zmieniają się wytyczne postaci. Nie umiem walczyć, więc walki unikam. Granie kimś takim też wymaga pewnej dozy... sprytu. Gorzej, że kiedyś może się nie udać, można trafić na kolesia z dwuręcznym młotkiem lub po prostu gracza, który biega szybciej x)

Tak czy inaczej – postacie nie walczące mają rację bytu. Po prostu muszą zatroszczyć się od dobrą obstawę lub nastawić się na nieco inny rodzaj zabawy. Swoją drogą, też bardzo ciekawy...

Nie wiem, jak wyglądają zaklęcia magów w tym roku, ale w zeszłym było ich do wyboru całkiem sporo, każde kolegium miało do zaoferowania coś ciekawego i odmiennego. Jedna rzecz, o której warto by pamiętać w tym roku, to żeby dać magom zaklęcie siłowo odpowiadające strzałowi z pistoletu. Oczywiście – przy odpowiednim koszcie itp.

Przynajmniej część graczy nie będzie narzekać na przepakowanie pistoleros Wink

Pozdrawiam,
Draggy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Narghul
Ojciec Założyciel



Dołączył: 10 Cze 2005
Posty: 590 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Skąd: ...

PostWysłany: Pią 10:21, 23 Mar 2007 Powrót do góry

PRO !!!!!!!!!!!!!!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
g




Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 13 Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 19:00, 26 Mar 2007 Powrót do góry

To co, pukawki za pięć XP, pistolet strzelający za 2 zawsze, a flinta za 3 plus ograniczenie używania podczas deszczu? Może bez mierzenia wilgotności (choć właśnie o to się rozchodzi przecież). Jak akurat pada to nie ma strzelania (przynajmniej tego nie trzeba w karcie sprawdzać Smile ), no chyba że ktoś ma czar magii prostej ochrona przed deszczem;). Jest prosto, jak sądzę ciekawiej, nieco mniej skutecznie, ale nie tak źle by nie było warto. Na "pancerników" jak znalazł. Aha, no i kuszę trzeba zepsuć - niech się przeładowuje wolniej niż łuk i vertig. Co myślicie o tym?

A pozostałe kwestie? Mam nadzieję że ktoś wogóle czyta moje wypowiedziedzi w całości. Szczególnie tą nieszczęsną tabelką by się trzeba było zająć, bo jest zupełnie nieżyciowa. Nikt nie będzie tego wyliczał podczas gry, a trudno żeby każdy miał z sobą nadwornego księgowego do obliczania obrażeń. Jak ktoś zauważył, nawet poprzednie prostsze zasady bojowe nie były do końca przestrzegane, bo chwilami było to zbyt upierdliwe. Może trochę marketingowo to zabrzmi ale: "LARP - proste reguły."


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Misiek




Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 408 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Skąd: ...z piekła rodem.

PostWysłany: Pon 19:52, 26 Mar 2007 Powrót do góry

...zgdzam się z przedmówcą Wink

Wyjątkowo, z resztą, ale za to w całości.

...tylko z tym deszczem to ho, hooo...

Bo jak pogoda będzie podobna do zeszłorocznej - nie postrzelamy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Snipa




Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 38 Przeczytał: 0 tematów

Skąd: OKF

PostWysłany: Pon 20:24, 26 Mar 2007 Powrót do góry

Jak dla mnie wszystko jest ok i z tabelką i z kosztami. Tabelki i tak każdy się nauczy, żeby samemu wiedzieć ile będzie zadawał obrażeń i komu. Poza tym siedzieliśmy w grupce i wymyślaliśmy tą tabelkę rozpatrując wszystkie możliwości i ta tabelka jest dla nas dobrym rozwiązaniem. Smile
Co do deszczu to naprawdę fajny pomysł i jestem za taką zasadą, że w deszczu nie używamy broni prochowej. Deszcz może padać jeden lub dwa dni albo przez całą imprezę. Możliwość wydania punktów w błoto odstraszy niektórych "kowbojów". Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Redy5




Dołączył: 31 Sie 2006
Posty: 215 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Skąd: Nidzica

PostWysłany: Wto 0:50, 27 Mar 2007 Powrót do góry

Cytat:
Deszcz może padać jeden lub dwa dni albo przez całą imprezę. Możliwość wydania punktów w błoto odstraszy niektórych "kowbojów".

fakt, ja bym wtedy odpuścił strzelanie i znowu zagrałbym magiem. Punktów trzeba wydać sporo ale magią można zdziałać więcej niż bronią palną. No i pancerz nie chroni przed czarami.
Po prostu do koncepcji postaci pasuje mi umiejętność zabijania oraz brak umiejetności walki (sic).

Miałem za zły pomysł nie umieszczania list czarów na stronie, ale teraz widzę jego zaletę. Pewnie zamiast dyskusji o broni palnej mielibyśmy dyskusję o zaklęciach. Ani chybi okazałoby się, że są zbyt potężne. Pewnie pojawiłaby się propozycja, że czarów można używać tylko gdy wieje wiatr (co oczywiście miałoby oddać zmienną naturę Wiatrów Magii, i uchronić LARP przed zalewem magicos) Wink

ehhh, ludziska...
Może tym razem mniej o realizmie a bardziej fabularnie:

Broń palna w obecnej formie zwiększa dramatyzm starcia. Nawet najbardziej napakowany blachą i ufny w swoje zdolności machania bronią zbrojny nie może być pewny wyniku. Uważacie, że to nie fair, gdy w swojej gotyckiej Very Happy zbroi zaszarżujecie na mizernie wyglądającego skrybę, a on was skasuje jednym rzutem woreczka? A ja nie uważam, że walka musi być fair. Nie myślę wcale, że to lepszy wojownik powinien być zwycięzcą. Doceniam siłę jaką daje broń palna tym, którzy nie potrafią walczyć, ale też nie chcą występować w roli bezradnych ofiar.

A jesli mowa o nadmiarze strzelców na Allensternie... nie wiem czy byłoby to takie bardzo złe. Na pewno mniej byłoby przez to walk i otwartej wrogości (bo najpierw trzeba do strzelca podejść Smile ). Na pewno nie można by rzucać się beztrosko na wroga ("widzę, że nie ma długiej broni więc nic poważnego mi nie zrobi w mojej cieżkiej zbroi"). Na pewno łatwiej będzie się wcielić w niebezpieczną postać komuś kto nie zna się na fechtunku (Bo walka to nie zawsze honorowy pojedynek. Czasem to tylko ruch palca i strzał w pierś z przyłożenia Cool ).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Fensir




Dołączył: 12 Sie 2006
Posty: 280 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Skąd: Olsztyn/Warszawa

PostWysłany: Nie 13:46, 01 Kwi 2007 Powrót do góry

Czemu tak ucichło, myślałem, że ORGwie wydadzą swój ostateczny osąd, a tutaj nic...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Zielak




Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 77 Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Allenstern

PostWysłany: Nie 16:59, 01 Kwi 2007 Powrót do góry

Cytat:
Ja ze swojej strony dodam tylko informacyjnie, że Grupa Trzymająca Mechanikę wypowie się w temacie najpewniej w okolicach weekendu ze względu na ograniczony dostęp do netu.

Ciekawe o który weekend im chodziło? Może ten za trzy tygodnie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Olorin
Ojciec Założyciel



Dołączył: 10 Cze 2005
Posty: 358 Przeczytał: 0 tematów

Skąd: K.O.Z.A>

PostWysłany: Nie 22:10, 01 Kwi 2007 Powrót do góry

Sorki za opóźnienie, ale związane to jest z makabrycznym wręcz brakiem czasu. W środę wieczorem, uzyskacie odpowiedzi na wszelkie zadane pytania i zostaną skomentowane propozycje jakie przedstawiliście.

Postaram się również zamieścić kompilację zasad do ściągnięcia jako plik wersjonowany (link zostanie umieszczony).

Arrow Jeżeli ktoś chce mieć pewność, ze jego pytanie/sugestia została przez GTZ wychwycona, niech ją wyśle na PW, bo biorąc pod uwagę rozmiar Waszych postów i prędkość dyskusji mogę coś pominąć, a chciałbym tego uniknąć. Do wtorku wieczór możecie słać na PW.

Pozdrawiam i w imieniu GTZ przepraszam za opóźnienie.
Olorin


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Zielak




Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 77 Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Allenstern

PostWysłany: Pon 8:11, 02 Kwi 2007 Powrót do góry

Ja sie nie dziwie się. BTW nic sie nie stao sie i tak LARP był przesuniety Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Olorin
Ojciec Założyciel



Dołączył: 10 Cze 2005
Posty: 358 Przeczytał: 0 tematów

Skąd: K.O.Z.A>

PostWysłany: Czw 0:18, 05 Kwi 2007 Powrót do góry

Tabela walki (obrażeń)
Pozostaje niezmienna. Bezdyskusyjnie. Dopóki nie przetestujemy tego "w praniu", nie poznamy skuteczności bądź jej braku. Nie obawiajcie się, że jest dużo liczenia, bo każdy będzie wiedział, co ma na sobie i co mu grozi z jakim przeciwnikiem. Jak nie wypali tabelka w tym roku, to w następnym powrócimy do rozwiązania zbliżonego do Allensternu 2006.

Broń palna
Zasada działania pozostaje jak jest. Możliwe jest posiadanie samoróbek (mają jednak one przyzwoicie wyglądać, więc jak coś zrobicie, to ja poproszę o fotki na emalia). Nie posiadanie broni, nie uprawnia do strzelania (rzucania woreczkiem). Póki co nie wprowadzamy zasady podziału na broń palną długą i krótką (aczkolwiek ta koncepcja jest ciekawa). Nie bierzemy również warunków pogodowych pod uwagę. Nie istnieje konieczność trzymania broni w ręku w momencie rzucania (chociaż wygląda to bardziej dramatycznie, gdy w kierunku celu wyciągniemy pukawkę). Podnosimy koszt: 4 PP krasnoludy; 5 PP pozostałe rasy.

Tarcze
Wymiary przedstawione pozostają takie jak były. W przypadku wymiarów niestandardowych postać musi posiadać umiejętność: Tarczownik, która będzie kosztować 1PP (zaznaczam, że tarcza musi odpowiadać koncepcji postaci - rasa, profesja, itd.). Zabronione są "tramwaje" i wszelkiego rodzaju ataki tarczą. Jak zrobimy kiedy Hard LARPa, to będzie inaczej i nawet Kisiel będzie zadowolony.

Pancerz
Klasyfikacja pancerza będzie należała do ORGów i będzie subiektywna! Pod uwagę będą brane:
- powierzchnia chroniona;
- materiał wykonania i jego jakość;
- posiadanie, bądź nie, hełmu (to że nie można bić w głowę, nie oznacza, że się nie liczy w ogólnym rozrachunku).

Martwi, polegli i inne zwłoki
Po 15 minutach od śmierci, martwa postać ze skrzyżowanymi rękoma na klatce piersiowej udaje się do MG, jeżeli chce kontynuować grę nową postacią, bądź w inny sposób nadal uczestniczyć w LARPie. Jeżeli MG jest trudny do zlokalizowania, wyznaczymy miejsce "pochówku", gdzie martwi poczekają na przybycie MG.

Arrow Jako, że nie dostałem żadnej wiadomości na PW istnieje możliwość że nie wziąłem pod uwagę wszystkiego. Po świętach pojawią się zasady walki w formie pliku do ściągnięcia. Zapraszam do dalszej dyskusji.

Pozdrawiam
Olorin


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Arius




Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 7 Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Athel Loren

PostWysłany: Pon 0:57, 09 Kwi 2007 Powrót do góry

Teraz trochę moich uwag związanych z mechaniką zdolności wojennych.

Powiedzcie kto stworzył coś takiego jak tabelka do obrażeń na larpa, a go własnoręcznie uduszę Wink , gracze podczas walki tego nie spamiętają i wtedy zaczną się kłótnie i wynikną pewne nieścisłości.
Dobrą propozycje w tej kwestii miał Fensir na siódmej stronie tego tematu, jestem ciekaw dlaczego nikt nie wziął jego propozycji pod uwagę.

Po za tym według tej tabeli 15 łuczników nie jest nic wstanie zrobić jednemu rycerzowi, biorąc to pod uwagę, jestem ciekaw w jaki sposób łucznicy leśnych elfów są wstanie przegonić rycerzy wchodzących do ich lasu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Redy5




Dołączył: 31 Sie 2006
Posty: 215 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Skąd: Nidzica

PostWysłany: Pon 10:42, 09 Kwi 2007 Powrót do góry

Arius napisał:
Dobrą propozycje w tej kwestii miał Fensir na siódmej stronie tego tematu, jestem ciekaw dlaczego nikt nie wziął jego propozycji pod uwagę.

Propozycja Fensira miała kilka wad, przede wszystkim broń krótka (nóż) równie dobrze przebijała zbroję ciążką jak broń dwuręczna (halabarda). Kilka pomniejszych kwiatków też da się w niej wyłapać.

Arius napisał:
biorąc to pod uwagę, jestem ciekaw w jaki sposób łucznicy leśnych elfów są wstanie przegonić rycerzy wchodzących do ich lasu

Elfy wprowadziły w Bretonni manipulowany przez siebie kult Pani Jeziora, dzięki temu ich leśnie królestwo jest traktowane jak siedziba bóstwa, i żaden rycerz nie odważy się zapuścić na ten teren. Upraszczając można powiedzieć, że elfy załatwiły tę sprawę dyplomatycznie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Arius




Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 7 Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Athel Loren

PostWysłany: Pon 11:51, 09 Kwi 2007 Powrót do góry

paskud napisał:

Propozycja Fensira miała kilka wad, przede wszystkim broń krótka (nóż) równie dobrze przebijała zbroję ciążką jak broń dwuręczna (halabarda). Kilka pomniejszych kwiatków też da się w niej wyłapać.


No nie zupełnie, zobacz może ją jeszcze raz.
Ciekawe jakich kwiatków?
Pomysł Fensira był znacznie lepszy od całej tej tabelki.


paskud napisał:

Elfy wprowadziły w Bretonni manipulowany przez siebie kult Pani Jeziora, dzięki temu ich leśnie królestwo jest traktowane jak siedziba bóstwa, i żaden rycerz nie odważy się zapuścić na ten teren. Upraszczając można powiedzieć, że elfy załatwiły tę sprawę dyplomatycznie Wink



Ale co powiesz o krasnoludach z którymi jednak wygrywały, a krasnoludy jednak często ciężko zbrojni są.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)