Forum Grupy Rekonstrukcji Fantastycznej Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Walka na Allenstern 2007 Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Misiek




Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 408 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Skąd: ...z piekła rodem.

PostWysłany: Sob 14:21, 24 Lut 2007 Powrót do góry

Paskud trafił w samo sedno...

Szkoda tylko, że ja bedę celował w jego twarz, a on wymówi się zbroją płytową Wink

A trzy pistolety to, przy dobrych wiatrach, wydatek rzędu 150 złotych na allegro.

Zaryzykuję, wpadnę z jednym... Wink

Pozdrawiam!
Draggy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Redy5




Dołączył: 31 Sie 2006
Posty: 215 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Skąd: Nidzica

PostWysłany: Sob 17:55, 24 Lut 2007 Powrót do góry

Karasu napisał:
patrz: Kmicic palący do x. Bogusława w "Potopie"

Heh, to raczej Bogusław strzelał do Kmicica... ("A ty w ziemię !"). Tak czy inaczej to było zgodne z zasadami - trafiony wydał Punkt Przeznaczenia Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Rav




Dołączył: 23 Lut 2007
Posty: 66 Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Nidzica

PostWysłany: Nie 15:25, 25 Lut 2007 Powrót do góry

Wiadomo, kiedy będą umieszczone jakieś informacje o aktualnej mechanice? I czy różni się znacznie od tej w podręczniku Warhammera II edycji?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Redy5




Dołączył: 31 Sie 2006
Posty: 215 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Skąd: Nidzica

PostWysłany: Nie 20:01, 25 Lut 2007 Powrót do góry

Rav napisał:
I czy różni się znacznie od tej w podręczniku Warhammera II edycji?

To będą dwie całkiem różne mechaniki opisujące tę samą rzeczywistość. Larp to gra, w której jak w teatrze ciało grającego staje się ciałem postaci. To wymaga stosowania innych rozwiązań niż rzuty kostką i wyobrażanie sobie efektów.
Z podręcznika przyda ci się rozdział z opisem świata, opisem magii (żebyś wiedział jakie ma znaczenie w Starym świecie i jak się dzieli) no i przeczytaj opisy profesji - bo na Allensternie będziesz mógł sie wcielić w dowolną z opisanych tam postaci. Mechanika to sprawa drugorzędna - przede wszystkim wyobraź sobie którą postać chcesz odegrać, i która zapewni ci najwiecej zabawy.

A mechanika Allensternu pojawi sie gdy łaskawe internetowe bogi na to pozwolą. Usiądź i czekaj Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Redy5 dnia Nie 23:35, 25 Lut 2007, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Rav




Dołączył: 23 Lut 2007
Posty: 66 Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Nidzica

PostWysłany: Nie 20:32, 25 Lut 2007 Powrót do góry

Czyli to mniej więcej taki storytelling... cóż, pozostaje mi tylko czekać aż zasady zostaną umieszczone na stronie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Redy5




Dołączył: 31 Sie 2006
Posty: 215 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Skąd: Nidzica

PostWysłany: Nie 21:00, 25 Lut 2007 Powrót do góry

Rav napisał:
Czyli to mniej więcej taki storytelling

larpowi jednak bliżej do dramy niż storytellingu. Zasady mają jednak spore znaczenie. Jeśli chcesz mieć ogólne pojęcie jak mogą wyglądać zasady LARPa to zerknij na inne strony, na przykład [link widoczny dla zalogowanych] albo [link widoczny dla zalogowanych].


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Thjazjan
Allenstern ORG



Dołączył: 10 Cze 2005
Posty: 388 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Skąd: z daleka

PostWysłany: Pon 1:41, 26 Lut 2007 Powrót do góry

Allenstern i storytelling to całkiem odległe sprawy

na Allku staramy sie unikać jak najbardziej storytellingu

tutaj, to co masz na sobie to masz, a to co masz to masz na sobie Wink Cool
nie ma zbytnio opowiadania i wyobrażania sobie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Redy5




Dołączył: 31 Sie 2006
Posty: 215 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Skąd: Nidzica

PostWysłany: Wto 13:25, 27 Lut 2007 Powrót do góry

na początek uwaga dotycząca tworzenia postaci - zaznaczcie wyraźnie czy możliwe jest kilkakrotne wykupywanie pojedynczej umiejętności albo zdolności w celu zdublowania efektu (na przykład: czy można wykupić dwa razy Hipnozę, żeby móc korzystać z niej dwa razy dziennie, Pierwszą pomoc aby dostać wiecej "bandaży", dwa razy Dodatkowy dochód itp.)

Mam też wątpliwości co do Hipnozy - wydaje sie, że jest nieco zbyt słabą umiejętnością w stosunku do jej kosztu. Pięć punktów za półtorej minuty losowej zabawy... Może dać przynajmniej trzy jej zastosowania na dzień?

Cytat:
Lista czarów i modlitw (również tych dla Chaotów) zostanie przesłana zainteresowanym osobom mailem po zgłoszeniu postaci i zadeklarowaniu umiejętności.

Czy czarodziej po zadeklarowaniu postaci będzie miał wgląd w czary wszystkich kolegiów czy dostanie listę tylko jednego kolegium? Będę miał w grupie maga i kapłana - czy muszą najpierw określać kolegium i wyznanie, czy mogą to zrobić po przejrzeniu listy zaklęć (jeśli chodzi o kapłana to pytanie teoretyczne bo on już zna swoje powołanie Wink )


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Thjazjan
Allenstern ORG



Dołączył: 10 Cze 2005
Posty: 388 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Skąd: z daleka

PostWysłany: Wto 15:19, 27 Lut 2007 Powrót do góry

paskud napisał:

Czy czarodziej po zadeklarowaniu postaci będzie miał wgląd w czary wszystkich kolegiów czy dostanie listę tylko jednego kolegium?


Pozna czary wyłącznie swojego kolegium (no i proste).

Takie jest życie Wink wybierając kolegium, mag raczej nie dostaje folderu czarów po których może wybrać kolegium. Można jedynie to przewidywać, po charakterze kolegium Wink

Z kapłanami będzie podobnie.
Ale na temat modlitw wiążące ostatecznie będzie zdanie Karasu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Rav




Dołączył: 23 Lut 2007
Posty: 66 Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Nidzica

PostWysłany: Wto 17:00, 27 Lut 2007 Powrót do góry

Może jestem upierdliwy, ale mam kolejne pytanie.

Cytat ze strony Allensternu: odgrywane postaci są dość przeciętnymi, raczej początkującymi poszukiwaczami przygód. Więc czy na profesję można wybrać np. medyka, który normalnie (tzn. w podręczniku) jest profesją zaawansowaną i niedostępną początkującym graczom?

[/quote]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
draegg
Administrator



Dołączył: 09 Cze 2005
Posty: 492 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Skąd: KKK oddział w Łodzi

PostWysłany: Wto 18:04, 27 Lut 2007 Powrót do góry

@Rav

jedynym ograniczeniem jest mechanika tworzenia postaci, zatem jeśli wymyśliłeś sobie, że chcesz być medykiem powinieneś wydać swoje PPki na umiejętności dotyczące leczenia - w naszym przypadku "pierwsza pomoc" oraz zastosowanie magii.

Nie używamy mechaniki z podręcznika WFRP, więc nie przywiązuj się do reguł dotyczących podręcznikowych profesji ...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Rav




Dołączył: 23 Lut 2007
Posty: 66 Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Nidzica

PostWysłany: Wto 18:20, 27 Lut 2007 Powrót do góry

Ok, wybrałem więc dodatkowo "splatanie magii" i problem został rozwiązany. Mam natomiast pytanie dotyczące "pierwszej pomocy": otóż czy owe "bandaże" będą przyznawane na początku gry przez ORGów, czy moim obowiązkiem (jako medyka, który powinien mieć własny sprzęt medyczny) jest je własnoręcznie przygotować? Mam w domu kilka bandaży, gazę i chustę trójkątną z PO, które się mogą przydać.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
draegg
Administrator



Dołączył: 09 Cze 2005
Posty: 492 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Skąd: KKK oddział w Łodzi

PostWysłany: Wto 18:51, 27 Lut 2007 Powrót do góry

Wymienione przez Ciebie akcesoria dodadzą smaczku grze i dobrze będzie, jeśli je ze sobą zabierzesz, jednak "bandaże" opisane przy tej umiejętności będą przygotowane przez ORGów (i odpowiednio oznaczone).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Fensir




Dołączył: 12 Sie 2006
Posty: 280 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Skąd: Olsztyn/Warszawa

PostWysłany: Wto 20:07, 27 Lut 2007 Powrót do góry

Takie dwa drobne pytania chciałbym zadać:
1. Kiedy na stronie znajdzie się tabelka obrażeń (tzn. walki, warhammerowe przyzwyczajenie Wink ) ?
2. Czy do używania pancerzy, tarcz nie jest potrzebna żadna umiejętność? Bo aktualnie na to wychodzi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Redy5




Dołączył: 31 Sie 2006
Posty: 215 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Skąd: Nidzica

PostWysłany: Wto 20:55, 27 Lut 2007 Powrót do góry

Cytat:
Czy do używania pancerzy, tarcz nie jest potrzebna żadna umiejętność? Bo aktualnie na to wychodzi

dobrze jest jak jest - bieganie trzy dni w kolczudze to nie jest jakiś luksus, żeby trzeba było za to dopłacać (punktami). Tarcza też jest bronią obusieczną (przenośnia taka)- pomaga w trakcie starcia, ale swoje waży - no i jest łatwym celem dla pocisków maga (a wcale przed nimi nie chroni). Nie ma potrzeby mnożyć bytów (umiejetności)...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)