Forum Grupy Rekonstrukcji Fantastycznej Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 MECHANIKA na Allenstern 2007 Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Narghul
Ojciec Założyciel



Dołączył: 10 Cze 2005
Posty: 590 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Skąd: ...

PostWysłany: Nie 16:59, 17 Wrz 2006 Powrót do góry

spoko jak przerobisz rower na konia to zapraszam lol


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Szyszak




Dołączył: 14 Sie 2006
Posty: 28 Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Łukta

PostWysłany: Pon 14:25, 18 Wrz 2006 Powrót do góry

A ja proponuję :

Idea 3 klasy pancerza Lekka, średnia i ciężka .
Idea Miecze jednoręczne mogą mieć maks 1,10m a Dwuręczne 1.40 m
Idea Bronie drzewcowe maks 1,70m
Idea Bonusy za trafienia: np Jeżeli grotem włóczni uderzymy to mamy +1 do siły.
Idea Bronie obuchowe mogą niszczyć zbroje ciężkie( jak MG tak zadecyduje i jeżeli trafienie będzie w pancerz) czyniąc go lekkim.
Idea Pancerze lekkie ( kolcze) są niezniszczalne
Idea Pancerze lekkie można zniszczyć mieczem.

Pancerze i bronie można naprawić u kowala lub krasnoludzkego inżyniera.
(ja takim będe Razz )[/b]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Narghul
Ojciec Założyciel



Dołączył: 10 Cze 2005
Posty: 590 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Skąd: ...

PostWysłany: Pon 17:08, 18 Wrz 2006 Powrót do góry

mazenia lol


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
roman_del_ vo




Dołączył: 18 Wrz 2006
Posty: 23 Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 18:56, 18 Wrz 2006 Powrót do góry

mam pomysł na Klasy zawodowe:

Wojownik:

Idea może używać tarczy,

Idea ma 1 zycie więcej .

Zabójca:

Idea walka dwiema brońmi,

Idea broń do 80 cm - zatruta (2 rany/trafienie),

Idea morze urzywaci broni palnej.

Ranger:

Idea walka dwiema broniami.

Idea urzywa łukuw

Kapłan, czarodziej, inne takie:

Idea czaruje zależnie od profesji,

Idea używa broni długości najwyżej 60cm.

Paladyn:

Idea ma zwykłej długości broń,

Idea morze rzucaci czary bojowe.
niekture rasy nie mogły by odgrywaci danyh zawoduw a nizsiołki mogły by byci tylko kapłanami i rengerami.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Olorin
Ojciec Założyciel



Dołączył: 10 Cze 2005
Posty: 358 Przeczytał: 0 tematów

Skąd: K.O.Z.A>

PostWysłany: Pon 23:18, 18 Wrz 2006 Powrót do góry

roman_del_ vo napisał:

morze urzywaci broni palnej.
urzywa łukuw
morze rzucaci czary bojowe.
niekture [...] odgrywaci danyh zawoduw a nizsiołki mogły by byci tylko kapłanami i rengerami.


Słownik, drogi forumowiczu, słownik... Confused


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Rita




Dołączył: 22 Cze 2005
Posty: 255 Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 3miasto

PostWysłany: Wto 6:33, 19 Wrz 2006 Powrót do góry

Narghul to samo... słownik Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Redy5




Dołączył: 31 Sie 2006
Posty: 215 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Skąd: Nidzica

PostWysłany: Wto 13:03, 19 Wrz 2006 Powrót do góry

roman_del_ vo napisał:
Zabójca:
(...)morze urzywaci broni palnej.

Chyba miałeś na myśli broń strzelecką? Zabójca działa cicho i z ukrycia, a pistolet by mu tego nie ułatwił.
roman_del_ vo napisał:
Kapłan, czarodziej, inne takie:
(...)używa broni długości najwyżej 60cm.

A co z wszystkimi kosturami, laskami i kijami? Poza tym w Warhammerze czarodzieje to wojownicy. Tacy szarzy magowie noszą miecze bo to jest symbol ich Kolegium.
roman_del_ vo napisał:
Paladyn:

musze cie zmartwić - w Warhu nie ma paladynów

IMO podział pasujący raczej do D&D. Zbyt sztywny i sztuczny. Już i tak był pewien problem przed grą z robieniem postaci bo umiejętności były zrobione dla walczących wręcz.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Szyszak




Dołączył: 14 Sie 2006
Posty: 28 Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Łukta

PostWysłany: Wto 14:01, 19 Wrz 2006 Powrót do góry

A ja propunuje bonusy do uderzania bronią obuchową i włócznią. Oczywiście jeżeli uderzymy grotem. trzeba zmniejszyć liczbę posługujących się mieczem, mają za łatwo. Silny cios, brońdwuręczna, a do tego może z łatwością atakować i bronić. Jeszcze walka na pięści ( zrywanie pasków) powinna być podstawową rzeczą ( każdy potrafi komuś przylutować) , a walką bronią do wykupienia.

powinien być podział broni do rasy:
Krasnale: niemogą używać łuków
elfy: Obuchów i broni palnej
Niziołki (niemam pomysłów)
ludzie mogą używać wszystkiego.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Kłys




Dołączył: 18 Sie 2006
Posty: 2 Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 14:35, 19 Wrz 2006 Powrót do góry

No dobra to ja się teraz będę mądrzył i będzie długo (uwaga wchodzę na wysokie podium co by na wszystkich z góry patrzeć).
Mechanika LARPa jeżeli ma w jakikolwiek sensowny sposób funkcjonować musi posiadać kilka poniższych cech:
1.być możliwie prosta i łatwa do zapamiętania (...mój miecz zadaje... czekaj zaraz sprawdzę w zasadach...)
2.być możliwie prosta i łatwa do zastosowania (czekaj, jeszcze raz, jeżli ja ciebie zaskakuje, ty masz czujność ale ja mam cichy chód ale ty masz magiczne zmysły to...)
3.być możliwie prosta i możliwie bezkonfliktowa (trafiłeś mnie w ramię! nieprawda w bark!nieprawda w ramię!)
4.być możliwie prosta i możliwie w klimacie (no comments)
i tak dalej...
Jako że mechanika ma w założeniu spełniać dwie funkcje: mniej ważna - pokazywać co dana postać może i potrafi i ważniejsza - rozwiązywać sytuacje konfliktowe między graczami to nie powinna w grze przeszkadzać. Mechanika natmiast może ale nie musi dążyć do realizmu (szczególnie że jest on często rozumiany jako realizm papierowego RPG czyli żaden) i to tylko w ramach przyjętej konwencji gry.
Dlatego z góry proponuje odłożyć ad acta (jako przetestowane tu i ówdzie i z tych czy z innych względów średnio lub wcale trafione) pomysły typu: rzucanie zakleć z tabelką efektów głównych, ubocznych i możliwości tego czy tamtego dodatkowo, podział broni na kolną,tnącą, obuchową, szarpaną, rąbaną, gwizdaną..., różnicowanie skutków trafienia od miejsca w które się trafiło (poza określeniem ogólnego pola trafienia oczywiście)i generalnie wszystkie inne pomysły zmierzające do nadmiernego skomplikowania mechaniki.

Co do tegorocznej mechaniki to generalnie uważam ją za całkiem udaną a co do szczegółów:
podobał mi się system "jedno-dwustrzałowości" większości postaci ale to akurat wynika z moich prywatnych upodobań
pomysł z woreczkami był bardzo dobry, można by jedynie je trochę "zmiękczyć" (czytaj wypełnić środek czymś mniej podbijającym oczy kobietom)
magia powinna być zdecydowanie droższa (moim ideałem jest możliwość zostania magiem jedynie po wcześniejszym uzgodnieniu postaci z organizatorami)
jeszcze trochę uwag technicznych typu - przydałyby się jednak oznaczenia klas zbroi, trochę porządkowych zmian w mechanice magii i parę innych szczegółów.
No wreszcie koniec, przynajmniej na razie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Narghul
Ojciec Założyciel



Dołączył: 10 Cze 2005
Posty: 590 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Skąd: ...

PostWysłany: Wto 15:42, 19 Wrz 2006 Powrót do góry

no wreszcie cos konkretnego Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
roman_del_ vo




Dołączył: 18 Wrz 2006
Posty: 23 Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 17:09, 19 Wrz 2006 Powrót do góry

[quote="paskud"]
roman_del_ vo napisał:
Zabójca:
(...)morze urzywaci broni palnej.

Chyba miałeś na myśli broń strzelecką? Zabójca działa cicho i z ukrycia, a pistolet by mu tego nie ułatwił.
Drogi paskudo chodziło mi o zawód rzezimieszka i bandyty więc nazwałem ich zabujcami.Mój błąd. Embarassed


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Fensir




Dołączył: 12 Sie 2006
Posty: 280 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Skąd: Olsztyn/Warszawa

PostWysłany: Wto 18:07, 19 Wrz 2006 Powrót do góry

Ja bym pronował jedną rzecz na LARPa. Napisać przy umiejętnościach, które nie są do wykupienia przez postacie władające magią, czyli w kilku przypadkach albo-albo.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Redy5




Dołączył: 31 Sie 2006
Posty: 215 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Skąd: Nidzica

PostWysłany: Wto 21:46, 19 Wrz 2006 Powrót do góry

Kłys napisał:
Jako że mechanika ma w założeniu spełniać dwie funkcje: mniej ważna - pokazywać co dana postać może i potrafi i ważniejsza - rozwiązywać sytuacje konfliktowe między graczami to nie powinna w grze przeszkadzać.

ja bym dodał jeszcze: jest jednym ze sposobów prezentowania świata gry (obok dekoracji/kostiumów, odgrywania). Pokazuje heroiczność świata, wskazuje na preferowane sposoby rozstrzygania konfliktów, prowokuje do określonych zachowań, uniemożliwia "puszczenie wodzy" fantazji. Dzięki mechanice rozpoznamy czy gramy w heroiczne high fantasy, czy w horror fantasy, czy może w odmianę dark. Jednym zdaniem: pokazuje nam w jakim świecie żyją postacie, w które się wcielamy.

Mechanika Allensternu była/jest świetna (ze względu na prostotę i śmiertelność odpowiadającą realiom Starego Świata), ale nie zaspokaja tego symulacjonistycznego podejścia jakie opisałem w powyższym akapicie.
Przede wszystkim lista umiejętności premiuje granie wojownikiem. Magia nie nosi tego wyjątkowego Warhammerowego piętna Chaosu. No a całość zawiera trochę sztucznych, zbędnych IMO, ograniczeń (wymaganie obecności sędziego).
Kłys napisał:
magia powinna być zdecydowanie droższa (moim ideałem jest możliwość zostania magiem jedynie po wcześniejszym uzgodnieniu postaci z organizatorami).

Zgoda. Magia powinna być droższa. Nie wiem czy to proponowałem, ale chciałbym, żeby nie było czarodziejów z przypadku (tzn. zostało mi kilka punktów więc sobie "czarowanie" wykupię, chociaż magiem nie jgram). Za to konieczność uzgadniania postaci to zbytnie komplikowanie.
Kłys napisał:
Dlatego z góry proponuje odłożyć ad acta (jako przetestowane tu i ówdzie i z tych czy z innych względów średnio lub wcale trafione) pomysły typu:

spokojnie, niech sobie ludzie proponują co im przyjdzie do głowy. My sobie pogadamy na forum, czasem sieuśmiechniemy z powodu jakiegoś kwiatka, a organizatorzy i tak z tym zrobią co zechcą Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Narghul
Ojciec Założyciel



Dołączył: 10 Cze 2005
Posty: 590 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Skąd: ...

PostWysłany: Wto 21:50, 19 Wrz 2006 Powrót do góry

no wreszcie jeden zakumal o co chodzi Smile gratsy - tak poza to pomysly sa fajne i napewno cos bedzie w dzialaniu Smile ale my staramy sie postawic na prostote i pole do popisu dla was -> graczy - moim idealem jest larp 24/dobe przez 2-3 dni i minimalna ilosc zasad ]:->


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Redy5




Dołączył: 31 Sie 2006
Posty: 215 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Skąd: Nidzica

PostWysłany: Wto 22:02, 19 Wrz 2006 Powrót do góry

Narghul napisał:
moim idealem jest larp 24/dobe przez 2-3 dni i minimalna ilosc zasad ]:->

Zaraz, czy ten system o którym piszesz nie nazywa się czasem "Grunwald" ? Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)